Friday, September 11, 2009

tak boleh blah

dear diary,


pagi ni aku asyik layan lagi jiwang sedih2 je.. rasa rindu sangat kat ros, dah 3 hari die tak datang keje. mane taK nyer.. ros la yang ajar aku layan lagu jiwang2 gitu. byk lagu2 jiwang yg aku tau dari die. aku plak tak abih2 koya indie. aku ni mule la tak tentu arah bile takde kawan. bosan sangat.

tadi pegi ikut shopping baju si kembar dgn dila. bowrink gak lah. aku beli t-shirt sehelai je. maybe aku masih belum datang lagi mood raya. raya ni pun aku malas nak balik kampung, malas nak jmpe sedara-mara, malas nak berjalan jauh sangat, malas* semuanya malas. tapi taklah sampai malas mandi.

rasa rindu sangat.. tapi taktau kat sapa. aku memang perlukan seseorang untuk jadi pendengar aku. tapi siapa?? siapa nak dengar rintihan aku ni? pasti yang dengar pun habis-habis akan cakap, lupakan masalah & enjoy ur life . itu jer.. erk.. bukan itu yang aku mau. aku jadi keliru dengan diri sendiri.

nak atau taknak.
baik atau buruk.
lambat atau cepat.
suka atau benci.
gembira atau duka.
semua nya terletak pada aku. tapi jawapan tu belum pasti lagi.
seolah2 tanda tanya yang masih tak jumpa jawapan yang muktamad sama ada perlukan noktah atau tidak. atau ayat yang masih perlu diteruskan tanpa henti.

aku tak mampu nak tanggung semua ni. bagi aku semuanya malam tanpa siang lagi. sempit tanpa lapang lagi. semuanya tak lengkap.

aku meniti hari-hari aku macam ni lah.. tanpa matlamat. damn! sakit lagi sakit lagi..

"antara cinta & keinginan untuk memiliki itu beda..."

sungguh betul, cinta tak semestinya memiliki. tak harus dibuktikan dengan memiliki seluruhnya. bukan maksud memiliki segalanya. ntah.. aku pun pening.

bebal sungguh aku ni.

2 hari OT rs mcm nak mati. kalau mati aku tolonglah tanam sbelah kubur Umi...

bukak myspace, tagged, berduyun2 komen & mesej yg tah ape2. semua nak burit! malas aku layan. aku tau la..
biar diorg marah aku tak balas komen & mesej. aku peduli ape?

alahai.. kerja kerja.. bila nak dapat kerja ni.
sumpah aku benti on the spot.. menyampah keje ni.. 16 jam sehari. katak pun blh mati.
tapi nak taknak aku paksa diri aku jugak sebab tak larat dgr mak ayah aku bising.

tu la.. sape suh.. aku nak blajar tak bagi..
tp aku tak kisah.. mungkin ada hikmah semua ni..

terasa macam puasa tanpa raya. kan seronok kalau 1bln lagi leh puasa. means dapat bulan puasa ni. boleh berbuka sama-sama. sahur sama-sama.


keep climbing..!! yeah yeah...

1 comment:

  1. yeah keep climbing heeheh..
    dah nak dekat raya nih, mst sibuk buat persiapan kan

    ReplyDelete