Thursday, December 13, 2012

selamat tinggal kawanku

dear diary,


hari esok adalah last day aku kat Edubest Resources.. tak sangka diorg buat farewell utk aku.. sungguh baik hati bos.. aku tak pernah jmpe bos cina yang sebaik bos aku.. yang memahami setiap hati pekerja die.. yang sentiasa tak pernah abaikan setiap pekerja drpd pgkat paling tinggi sampai paling rendah macam aku ni..

tq bos.. tapi aku kene berhenti jugak.. perjalanan aku panjang lagi.. sebab aku dah dipinang ( ceewaah ) oleh    KKM.. keja baru aku skrg.. sbgai pembantu tadbir kewangan.. bkn lagi hr asst.. setahun lebih macam2 aku lalui kat sini.. yang mematangkan aku.. yang buat aku lebih sabar dgn kerenah orang.. kawan2 yang bkn stakat support aku.. tapi dah jadi macam adik beradik.. walaupun berlainan agama.

macam kat kilang sawit lembing pun aku lah org pertama juga yang di rai mase nak berenti.. mungkin nasib da mcmtu.. hahaha.. tapi aku tak mintak jugak.. diorg yang beria2 nak buat.. keje kat vishay melaka dulu pun siap ada hadiah lagi.. tapi apepun aku tak kisah.. mungkin diorg hargai ape yang aku buat selama ni..

aku cuma orang kecik je.. bkn kecik tp jawatan aje kecik dlm company ni.. so if aku takde pun diorg tak perasan pun tak mengape lah.. sebab bkn semua orang nampak kebaikkan yang kite buat.. yang penting aku buat ikhlas.

yang pasti sepanjang perjalanan aku ni.. aku akan sentiasa rindukan kak liza, shifa, vicky dan jessy.. sebab diorg byk bagi nasihat kat aku.. n ajarkan aku macam2.. bukan pasal keje saje.. tp juga pasal hidup.. terutama kak liza..

aku harap company ni akan dapat pkerja yg better dr aku ni..  esok tepat pukul 1 tghri aku dah di istiharkan sebagai pengganggur..

Ya Allah permudahkanlah segala urusan ku.. semoga semuanya lebih baik di tempat baru nanti.. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment