Saturday, August 28, 2010

Laskar Pelangi

dear diary,

hancur...hancur bertambah sengsara bila aku dapat tau orang yang aku tunggu rupa-rupanya dah bertunang. tapi aku masih mampu nak sembunyikan kesedihan aku. mak tau.. tapi aku pura2 kuat. walaupun dalam hati ni menangis.
ini balasan kau pada aku? tak pe, semoga kau dapat balik apa yang kau beri pada aku.

kisah lama kalau di kenang makin sakit hati kan? so watpe dikenang. aku cuba.. cuba nak lupakan dia dari hidup aku. sedikit demi sedikit. tapi sakit tu masih ada. berapa banyak tapi da....

semenjak aku mula berpindah daripada Melaka, aku langsung tak ada masa nak menulis lagi. masa aku dah semakin terisi dengan kerja2 ofis yang berlambak-lambak.
kisah sedih aku tak akan pernah habis selagi aku hidup. tapi bukan bermakna kisah gembira aku tak pernah datang dalam hidup aku..

walaupun hidup aku begini, sakit dan terus disakiti, aku masih mampu tersenyum sebab ada mak dengan adik2. mereka semua yang bagi aku semangat lagi. sejujurnya aku memang sangat benci dengan yang nama nya lelaki. aku bosan dengan janji yang selalu dimungkiri, sayang sayang tak ada maknya nya lagi bagi aku.

ape yang penting bagi aku sekarang ni nak bagi kesenangan pada mak aku, walaupun aku yang susah. niat aku sekarang cuma nak membalas dendam pada manusia-manusia yang selalu menindas kaum perempuan. cukup lah selama ni aku mengalah dan aku tak akan mengalah lagi.

aku pun semakin menjauh dari dunia khayalan, dunia yg penuh dgn penipuan. dunia chat.. semua tu tak menjamin apa2 bagi aku sekarang ni. kesabaran aku dah tak bersisa lagi. sayang aku cuma untuk Tuhan aku, Rasul aku.. dan keluarga aku SAHAJA.



aku dah serik dengan CINTA. biarkan aku hidup tanpa 'CINTA' yang 'MEMBUNUH' aku..



p/s : mungkin post kali ni tiada kaitan dengan tittle.

No comments:

Post a Comment